Svar på gentest

Så fik jeg svar fra Rigshospitalet – de har IKKE fundet nogen genfejl!!!

Jeg er så glad og lettet, at jeg er ved at tude. Der er ingen i min familie, der har haft brystkræft, men selv om der ikke var nogen indikationer, ud over min alder, af at jeg skulle have en gendefekt, skal det jo starte et sted. Der er jo også en grund til, at Riget ville teste mig. Der en lidt forhøjet risiko for at være genetisk disponeret, når man får brystkræft i så forholdsvis ung alder.  Jeg kan mærke på min reaktion, at jeg åbenbart har været mere nervøs for det, end jeg umiddelbart har været bevidst om. Det er vel også kun en måneds tid siden, jeg var igennem mammografi, ultralyd og GU, fordi jeg mærkede nogle forandringer i det andet bryst og underlivet. Alt var heldigvis normalt, men jeg nåede at tænke rigtig mange tanker om, at jeg måske havde den arvelige brystkræft, og at den havde spredt sig til det højre bryst og til æggestokkene.  Jeg er meget lettet over, at jeg ikke behøver at tage stilling til forebyggende operationer med fjernelse af æggestokke og evt. endnu et bryst.

Nu håber jeg bare, at jeg kan holde en omgang med ondt i hals og ører stangen, så Janni og jeg kan komme til Leonard Cohen koncert i morgen – vi har ihvertfald noget at fejre.

3 kommentarer to “Svar på gentest”

  1. Hej Kamilla,

    Stort stort tillykke her fra :o) Det var en dejlig nyhed. Kan godt forstå hvis du er lettet.
    God koncert :o)

    Knus
    Carina

  2. charlotteenglev Says:

    Hvaaaaaa Kamilla… jeg synes her er blevet lidt stille… er du ok?

  3. kamillakvam Says:

    Hej Charlotte,
    Velkommen hjem fra Dublin!
    Tjaaaah, jeg kan jo godt se, at min entusiastiske blogaktivitet pludselig dalede igen – men jeg er altså okay. Jeg har bare lige været optaget af andre ting som f.eks. at lave fondsansøgninger til vores nye forening, så vi forhåbentlig snart kan søsætte nogle af vores projekter. Jeg fik lavet MR-scanning af hjernen i går, men tror ikke, at den kommer til at vise noget slemt. ( Men bare vent til jeg skal ind og have svar – så blir’ jeg med garanti forvandlet til den efterhånden velkendte karklud! ).
    Tak for omsorgen, og jeg håber snart at føre et mere aktivt blogliv igen.
    Knus Kamilla

Skriv et svar

