Bedstemor And bor stadig i Havnelev – men hun flytter forhåbentlig snart!

Mit hår er blevet helt umuligt i løbet af den sidste måneds tid. Kemo-krøllerne er gået amok på værste kone-facon. Ja, det er så slemt, at Janni er begyndt at kalde mig Bedstemor And!

Jeg har ellers formået at skjule det værste ved nærmest konstant at gå rundt med solbriller skubbet op i håret – det tager altså noget af kone-looket. Nu er jeg i forvejen meget glad for solbriller. Lige inden jeg fik diagnosen, boede jeg i Rom, en by der blandt andet udmærker sig ved, at man kan gå rundt med solbriller i al slags vejr uden at blive anset for at være en krukke – det skal ganske vist helst være Armani!Denne indstilling til solbriller nød jeg meget – også selvom de fleste af mine solbriller var kopier til 10 euro fra gadehandleren på hjørnet.  I dag ville jeg have befundet mig endnu mere som en fisk i vandet i Rom!

Men nu kan end ikke solbrillerne holde Bedstemor And stangen længere, og derfor havde jeg fået tid hos frisøren i formiddags. Jeg havde virkelig sat min lid til, at hun kunne redde mig ud af kone-stadiet. Derfor var det et gevaldigt antiklimaks, da hun brød grinende sammen, så snart jeg trådte ind af døren.

– Hvaaaaaaaaaaaaaaad skeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer der med dine krøller??????  Hun kunne nærmest ikke få luft, men fik omsider fremstammet et :

 – Hold da kæft, hvor ER det konet!!!!!!

Nu skal det nævnes, at jeg har et meget bramfrit forhold til min frisør, Maria, så ærligheden kom på ingen måder bag på mig. Meeeeen alligevel…

Rigtig slemt blev det først, da hun påstod, at hun gud-hjælpe-mig ikke kunne gøre nogetsomhelst ved det. Det er mit hår simpelthen for kort til. Jeg gav udtryk for, hvor helt og aldeles talentløs en frisør, jeg anså hende for at være og for en fast overbevisning om, at hun havde pjækket på dagen for Frisørskolens store gennemgang af kemokrøl.

Jeg gav fanden i det hele og bad hende om bare at trimme håret helt i bund igen. Jeg var jo faktisk super-glad for det, da det var helt kort. Det mente hun nu, at jeg ville fortryde, for hun tror åbenbart, at jeg får noget rigtig lækkert krøl – på laaangt sigt. Men jeg var aldeles ikke i humør til nogen som helst former for langsigtethed – jeg stod midt i en desperat situation og kæmpede med næb og klør for at komme ud af konestadiet her og nu. Så jeg holdt fast. Jeg kunne se, at Marias hjerne kørte på højtryk.

Det endte med, at jeg fik min første egentlige klipning, siden hun klippede mig helt kort, lige inden kemoen. Og så fik jeg lidt lysning i toppen for at stive krøllerne lidt af. Og hold da op en effekt!!! Det tog virkelig noget af det krøllede look.

Da jeg gik ud af døren, råbte hun efter mig:

– Nu ligner du sgu en super-cool business-woman.

Jeg ved ikke, hvad der er værst: Bedstemor And eller  cool business-woman!!!???

2 kommentarer to “Bedstemor And bor stadig i Havnelev – men hun flytter forhåbentlig snart!”

  1. charlotteenglev Says:

    Ha ha ha… hvor er det en god frisør du har. Det må da gøre det hele lidt lettere, at I kan grine af det.

    Jeg kan også huske mine krøller, da håret kom tilbage efter 1 gang kemo… hold kæft hvor så jeg ud. Brugte en formue på klip og farvning første gang. Jeg havde de fineste proptrækker krøller indtil jeg tabte håret næste gang. Har sådan en kalender, der blev lavet til min polterabend, hvor der er billeder af mig og mine veninder og folk der ikke så mig dengang, synes også det er utroligt, så mange krøller jeg fik.

    De sidste 2 gange jeg har tabt og fået håret igen, synes jeg dog krøllerne har holdt sig på måtten. Eller… det ved jeg jo ikke endnu, mit hår er jo stadig så kort, at der ikke er plads til krøller.

    Nu vil jeg så gå ud og barbere ben… Det er jo minuset ved at håret gror for fuld skrue igen… Det er sgu svært for mig at komme ned til stængerne, men det skal jo gøres!

    Ha’ lige en dejlig dag

    Kram
    Charlotte
    PS. ville i din alder nok helst være supercool i stedet for bedste

  2. Hej Kamilla.

    Jeg fik også de vildeste krøller, og desuden blev mit hår HELT gråt, jamen jeg lignede noget der var løgn….
    Folk tippede mig minimum 10 år ældre, og som du nok ved er jeg jo ganske ung🙂
    Efter flere måneders tristhed over at ligne, ikke en mormor/farmor, men en BEDSTEMOR valgte jeg at farve mit hår, og vupti var krøllerne væk, underligt…. men nu ligner jeg jo igen en i tyverne🙂

    Kan du have det rigtig godt

    Knus fra Jonna

Skriv et svar

