En skål for verdens sejeste kælling!

Når man er i berøring med mange kræftramte, oplever man mange sorger. Men gudskelov også mange glæder.

I dag er en glædens dag!

Charlotte Englev, der over al forventning har levet i snart 7 år med en aggressiv og uhelbredelig brystkræft, fik tidligere på dagen svar på en MR-scanning af hjernen, som hun fik lavet i sidste uge:

Alle hendes 4 hjernemetastaser har vist betydelig regression, og to af dem er næsten forsvundet!!!

Da jeg talte med hende i tlf. tidligere på dagen, havde hun lige fået kemo, og havde derfor ikke kræfter til at juble højlydt eller trampe i gulvet af glæde. Den del havde jeg til gengæld ingen problemer med, og jeg fik vist hujet og skreget med så mange decibel, at den støj jeg udsendte i sig selv kunne være hovedpinefremkaldende – så det er sgu’ godt, at Charlottes hovedpiner altså skyldes bivirkninger af behandlingen og ikke vækst af metastaser.

Og jeg har altså ikke tænkt mig at få armene ned foreløbig. Jeg drikker rødvin og hyler til himlen i glæde og taknemmelighed over, hvor generøst livet også kan være. Selv Janni, der gerne vil bevare og passe så godt på alting, bærer over med, at der bliver trampet igennem på gulvet i aften.

Det er sgu’ godt, at Charlotte stadig er her. Hun beriger livet for rigtig mange mennesker, og jeg har haft meget svært ved at forlige mig med tanken om, at hun ikke skulle være i den her verden på længere sigt. Nu får vi foreløbig lov at beholde hende og den store inspiration, hun kaster af sig.

Skål for Charlotte!

10 kommentarer to “En skål for verdens sejeste kælling!”

  1. Jonna Madsen Says:

    Hej Kamilla.

    Jeg drikker øl, og jubler med dig.

    Du har ret, hun beriger livet for mange af os, og hvis sandheden skal frem, jeg gav mig til at græde da jeg læst de gode nyheder.

    Hun er unik, tænk sig at kunne berøre så mange “fremmede” mennesker.

    Knus fra Jonna

  2. kamillakvam Says:

    Hej Jonna,
    Ja, sikke da en fest det kan udvikle sig til!
    Knus fra Kamilla

  3. charlotteenglev Says:

    …og så tuder jeg!

    Hvor er I bare søde!!

    En lille rettelse, den 1. oktober er det syv år siden, jeg fik diagnosen.

    Tak for jeres jubel, den varmer fandme!

    Masser af kram
    Charlotte

  4. kamillakvam Says:

    Hey Charlotte,
    Jeg iler med at rette teksten – hvis jeg ellers kan finde et øjeblik, hvor jeg har armene nede, så jeg kan ramme tastaturet!!!
    Kæmpe-knus Kamilla

  5. Janni Kvam Says:

    Også fra mig et stort tillykke for ‘frifindelsen’ til Charlotte!
    Ja, nu kender vi jo ikke rigtig hinanden, men som Onkel Joakim der skal udholde at leve dagligdagen med Bedstemor And, får du en del opmærksomhed her på landet, og jeg må nok sige at der herskede sand glæde og jubel her i huset igår…! Det med trampen i gulvet kan jeg godt støtte, men var nu glad for at jeg først kom hjem sent om aftenen, så der ikke var helt så meget energi tilbage i trampene..selvom, hvis man kender Kamilla in real, ikke behøver at være i tvivl om at det fortsat var med rimelig kraft og intensitet der blev trampet, og Charlotte hyldet med en flaske rødvin i hånden*S*
    Foreløbig rigtig held og lykke i fremtiden, og få så den skide kræft kæmpet ned!
    Til kamp mod kræften, i seje kællinger herinde!
    Knus og kram Janni

  6. Sanne Ntemi Says:

    Jeg tilslutter mig glædeskoret.
    Knus Sanne

  7. kamillakvam Says:

    Hej Janni og Sanne,
    Velkommen i glædeskoret!
    Knus Kamilla

  8. Sonja Jessen Says:

    Til jer søde dejlige piger der selv er ramt af kræft, hvor bliver jeg (Charlottes mor) glad over at I har overskud til at deltage i hinandes hverdag.Man skulle ellers umiddelbart tro at I har nok i Jeres eget. I er altså gjort af et fantastisk stof, og jeg sender jer så mange og positive tanker. Stort stort kram og de bedste ønsker.
    Sonja Jessen

  9. kamillakvam Says:

    Kære Sonja,
    Tusind tak for din dejlige besked!
    Ja, vi har et godt netværk, hvor vi har stor glæde af hinanden. Og det handler ikke kun om sygdom – det er min oplevelse, at der midt i den tragedie, det er at få en kræftdiagnose, også ofte frigøres en helt formidabel og trodsig livskraft, og jeg har rigtig stor glæde af de andre pigers humor.
    STORT, STORT TILLYKKE med Charlottes fine scanningsresultater!
    Kram fra Kamilla

  10. Kirsten Poulsen Says:

    Jeg har også skrålet er højt jubelråb, da jeg læste Charlottes tilbagemelding på undersøgelsen, åhhh tak for den besked!

    Charlotte, for fanden da, du er så sej – og en gave til verden! (Ved godt, jeg har skrevet det tidligere til dig, men gør det gerne “igen og igen – og”🙂

    Tillykke igen med resultatet, og lad de gode resultater komme strømmende!

    KH Kirsten.

Skriv et svar

